قوانین مختلف بنا

پایانکار ساختمانی

قوانین مختلف بنا

۴ بازديد
قانون 100 درصد بنا چیست؟
بر اساس ضوابط شهرسازی، ساختمان‌هایی که ۱۰۰ مترمربع مساحت و سند شش دانگ دارند، این امکان را دارند که ۱۰۰ درصد مساحت ملک خود را تا ارتفاع ۱۰.۵ متر بسازند. این بدان معناست که حداکثر ارتفاع ساختمان مسکونی دو طبقه نیز بسته به اینکه زیرزمین با پنجره نور گیر از نما داشته باشند یا نداشته باشند، متفاوت خواهد بود.
 
بدین صورت که حداکثر ارتفاع مجاز برای ساختمان‌های دو طبقه بدون زیرزمین با پنجره نور گیر از نما ۸/۱۰ متر و ساختمان دو طبقه دارای زیرزمین با پنجره نور گیر از نما، ۹ متر خواهد بود. در مورد پلاک‌های مسکونی کمتر از ۱۰۰ متر زمین و فاقد سند شش دانگ، نمی‌توان ارتفاع را ۱۰.۵ متر ادامه داد و استاندارد آن 7 متر خواهد بود.
 
قانون 70 درصد ساخت چیست؟
منظور از درصد ساخت زمین، در واقع درصدی از متراژ کل زمین است که شهرداری اجازه ساخت بنا در آن را صادر می‌کند. در این مواقع قانون 70 درصد ساخت به این معنا است که شهرداری تنها مجوز ساخت 70 درصد از بنا را صادر کرده است.
 
برای درک بهتر این قانون تصور کنید که شما قصد ساخت‌وساز در زمینی به ابعاد 100 مترمربع را دارید و شهرداری تنها مجوز ساخت 70 درصد بنا را صادر می‌کند. به این ترتیب شما تنها قادر به ساخت 70 درصد زمین یا 70 مترمربع از این زمین خواهید بود.
 
قانون 60 درصد ساخت چیست؟
مشابه قانون 70 درصد ساخت، قانون 60 درصد ساخت هم به زمانی اشاره دارد که شهرداری مجوز ساخت‌وساز 60 درصد از زمین را صادر کند.
 
در این مواقع، سازنده برای زمینی به‌اندازه 100 مترمربع تنها اجازه ساخت 60 درصد یا 60 مترمربع از زمین را خواهد داشت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.