مجوز ساختمان

پایانکار ساختمانی

مجوز ساختمان

۳ بازديد
اخذ مجوزات ساخت ساختمان یکی از مهم‌ترین مراحل در احداث این نوع پروژه‌ها بوده و بدون داشتن آن نمی‌توان به صورت قانونی شروع به کار نمود. افرادی که بدون داشتن این مجوز شروع به ساخت می‌کنند از طرف قانون متحمل جریمه‌های نقدی و حتی گاهی تخریب پروژه می‌شوند. لذا قبل از شروع عملیات تخریب ساختمان، مالکان یا نمایندگان آن‌ها باید نسبت به اخذ مجوز ساخت پروژه خود اقدام کنند. برای این کار هم مراجعه به شهرداری یا دهیاری که مراجع صدور پروانه ساخت به حساب می‌آیند لازم است. سپس بعد از طی کردن مراحل قانونی بتواند مجوز لازم را کسب نماید. در این بین بعضی از افراد فرق مجوز ساخت و پروانه ساخت را نمیدانند! با ما همراه باشید تا ببینیم تفاوتی بین مجوز ساخت و پروانه ساخت وجود دارد یا خیر؟
 
پروانه ساخت یا چیست؟
به سند یا مجوز رسمی که از سوی مراجع صدور پروانه ساخت محل ملک برای احداث یک ساختمان صادر می‌شود پروانه ساخت می‌گویند. بر اساس این سند، به مالک یا پیمانکاری که نماینده وی است این مجوز داده می‌شود تا پروژه ساخت‌وساز در یک زمین به انجام برسد. این مجوز می‌بایست برای انجام تعمیرات اساسی و یا بازسازی یک ساختمان نیز دریافت گردد.
 
به هر صورت همه کارهای مربوط به ساخت‌وساز بایستی برابر ضوابط و قوانین مشخصی شروع و به پایان برسند. بر اساس این تعاریف می‌توان افزود که برای تعمیر و تغییر جزیی ساختمان مانند ترکیدگی لوله و یا تعویض پنجره‌های قدیمی با جدید، نیازی به اخذ پروانه ساختمان نیست. لذا در مواردی غیر از موارد فوق انجام هر گونه عملیات ساخت‌وساز یک ملک بدون دریافت پروانه ساختمان غیرقانونی خواهد بود.
 
مقررات مربوط به ساخت‌وساز باید از یک سری استانداردهای معین تبعیت کند که همگی برای اطمینان از ایمنی مالکین فعلی یا بعدی ساختمان تنظیم ‌شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.