اعتبار جواز ساختمان

پایانکار ساختمانی

اعتبار جواز ساختمان

۴ بازديد
اعتبار جواز ساختمان چه مدت است؟
مدت اعتبار پروانه ساختمان در بیشتر موارد 2 سال از تاریخ صدور است. طول مدت مورد نیاز برای ساخت کل پروژه‌های آپارتمانی بر اساس متراژ آن‌ها تعیین خواهد شد. چنانچه سازنده ملک در این مدت ساخت‌وساز را تمام نکند ابتدا به وی اخطار داده ‌شده و سپس مشمول عوارض تعویق ساخت می‌شود.
 
مهلت هر مرحله از عملیات ساختمانی برحسب متراژ و تعداد طبقات در قالب یک جدول تعیین می‌گردد. به عنوان یک معیار کلی ساخت یک ساختمان حدود چهار سال در نظر گرفته می‌شود. چون شهرداری فرصت کافی برای تمدید پروانه ساختمان در نظر می‌گیرد لذا بعد از پایان دوره، امکان تمدید وجود ندارد. البته در مواردی چون رها شدن گودبرداری و پی‌کنی که برای همسایگان ملک خطر آفرین است، چنانچه مالک پس از مدت معینی اقدام به ادامه ساخت نکند، شهرداری راسا وارد شده و گود را پر خواهد کرد.
 
پس از گذشت زمان مجاز برای ساخت ملک، سازنده ملزم به دریافت مجوز ساخت جدید بوده و با پرداخت 20% از هزینه‌های مربوطه به نرخ روز، پروانه به مدت سه سال دیگر بروز رسانی خواهد شد.
 
شناسنامه فنی ساختمان چیست؟
شناسنامه فنی ساختمان دفترچه‌ای است که برای ملک صادر می‌گردد. در این دفترچه خلافی‌های ساختمان و پایان کار قابل مشاهده بوده و حاوی اطلاعاتی در مورد هویت آپارتمان مورد نظر است. اطلاعاتی مانند تاریخ صادر شدن پروانه ساختمان، محل ساخت ساختمان، هویت سازنده مسئول ساختمان یا مجری آن، مهندسین ناظر (چهار رشته عمران، معماری، برق و مکانیک)، نوع تاسیسات ساختمانی، پلاک، کروکی، مساحت، تراکم، طبقات، تمدید عوارض و نوسازی، عدم خلافی و پایان کار همگی در شناسنامه فنی ساختمان قابل مشاهده خواهند بود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.