مراحل دریافت پروانه ساخت ویلا

۳ بازديد
مراحل گرفتن پروانه ساخت ویلا
اکثر ویلاهای ساخته شده در کشور، در مناطق غیر شهری ساخته می‌شوند لذا خالی از لطف نیست که با مراحل ساختمان‌های روستایی نیز که در ذیل آمده آشنا شویم.
 
درخواست صدور پروانه ساخت روستایی به‌صورت کتبی که در این مرحله مالک می‌بایست درخواست مکتوب خود را جهت اخذ جواز به دهیار و شورای محل ارجاع دهد.
پس از مرحله اول ملک مربوطه توسط دهیار و نماینده شورا بازدید خواهد شد. در این مرحله چنانچه ملک مورد نظر در بافت مسکونی واقع شده باشد و مالکیت آن اثبات شده باشد، متراژ دقیق ملک را مشخص نموده و به درخواست مورد نظر پاسخ خواهند داد. اگر ملک مورد نظر از لحاظ مالکیت و متراژ مشکلی نداشته و با سند مربوطه مطابق باشد، با در نظر گرفتن طرح‌های هادی و عقب‌نشینی جواب مثبت داده خواهد شد.
بعد از اخذ تاییدیه کامل از سوی دهیار، درخواست دیگری از طرف دهیار بابت ملک فوق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فرستاده خواهد شد تا اقدامات اولیه در خصوص آن صورت گیرد.
در مرحله چهارم نماینده بنیاد مسکن ناظر بر پروژه‌های روستایی به محل مورد نظر اعزام شده و با در نظر گرفتن فاکتورهای جواز ساخت، تاییدیه خود را نسبت به این ملک اعلام و ابلاغ می‌نماید.
اخذ تاییدیه ناظر بنیاد مسکن و مهر و امضا رییس بنیاد به معنی دریافت پروانه ساخت خواهد بود.
بسیاری از املاکی که به صورت ویلایی در مناطقی چون شمال کشور ساخته می‌شوند، طبق قانون موفق به اخذ پروانه ساخت نشده و بدون پروانه ساخت اقدام به ساخت ویلا می‌کنند که در این صورت پرونده ملک به کمیسیون ماده 99 فرمانداری مربوطه ارسال و در خصوص تخریب یا جریمه ملک تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.